24 mai 2012

Noen kvelder...

kan jeg ikke få barna raskt nok i seng, mens andre ganger blir det så masse kos at det tar hele kvelden. I kveld var en skikkelig kosekveld. Guttaboys sykla til fotballtrening/joggetur, mens vi jenter gikk på badet. Det var såpeskum og hodemassasje, og full smørings med kokoskrem etterpå. Børsting av hår gikk uten et hyl, og da ble jeg så glad at jeg flettet ørten-fjørten fletter i håret til minstedama =englehår i morgen.

Storesøster fikk seg en liten stuss, hvor hun fikk bestemme hvor mye jeg skulle ta. Det var ikke mye! Siden jeg ikke er en slik flink klippemamma, men heller har hjertebank og svettetokter mens jeg febrilsk prøver å få klippekanten noenlunde rett, ble det litt mer enn avtalen, men fremdeles noe mindre enn jeg kunne tenkt meg å få klippet av.

Etterpå var det selvfølgelig neglelakk.(Etter å ha brukt lakking av negler som lokkemiddel for kjappe bad og hårvask, er jentene av den oppfatning at det er et rituale som skjer etter hvert et bad eller dusj. (Og hva kan jeg si, annet enn at jeg har bedt om det selv..)
Jeg hadde en liten runde rundt i huset, og samlet sammen neglelakker. De var nemlig plassert overalt på badet, og storesøster hadde en hel liten samling på rommet sitt, mot alle regler selvfølgelig. Vi talte opp  12 neglelakker!! Det var alle tre enige om var i overkant mye, men veldig kjekt da vi kunne ha forskjellige farger på alle neglene våre à la Marghrete i barnetv.


Så trallet mine små men akk så store frøkner i seng, hvor jeg veldig snart skal tralle etter. I morgen skal vi nemlig på stranda med Høn-banden, og det gleder vi oss masse til!

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som et perfekt hjemmespa :) Fargerike negler ER kult ;) Fine jenter alle 3 <3 stor klem!!!

    SvarSlett