21 juni 2012

Noen enkle håroppsatser..

..for den som har langt hår. Slik som storesøster.


Dessverre så vil storesøster helst ordne håret sitt selv, og selv om mamma klør i fingrene og prøver å komme med overtalelser, smisking og til dels bestikkelser, så er det heller lite ordna forhold i storesøsters lange hår.

Jeg gikk så langt at jeg foreslo spa-bursdag i april, med håroppsetting som et av tilbudene. Det ble avslag. Prøver nok samme bursdagstilbud til neste år også...

Heldigvis så har minstedamen bestemt seg (nok en gang) for at hun skal ha like langt hår som Rapuntzel. Så det er kanskje henne jeg må satse på? Hun har jo heldigvis noen år igjen før hun når den berømte tween-alderen, med alt som følger den.


Viser frisyrene jeg fant på nettet og som er ganske enkle å få til og som er så fine:









Kanskje det finnes noen heldige mamma'er som får prøvd dem på sine døtre?



3 kommentarer:

  1. Hei Hege! Så flink du er blitt til å blogge :-) Skikkelig fin måte å holde seg litt oppdatert på hva som skjer i livet ditt om dagen! Har prøvd go-snakka med Silje ang hårfrisyrer, men hun er nok ganske lik Ragnhild - ordne selv - til nød hjelp til å flette en vanlig flette...... skal fortsette å overtale, var skikkelig fine de frisyrene!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  2. Takk Bente! Bruker bloggingen litt som en dagbok, dårlig med husken om dagen=;0) Og hva er det med disse jentene våre?!?

    SvarSlett
  3. Maja er lik. Hun har gått med skjev hestehale i 2 år nå. Det er ikke snakk om å prøve noe nytt. Jeg klarer til nøds å trygle meg til en flette når vi skal i selskap ;)

    SvarSlett