25 juli 2012

En gang...

var jeg hos spåkone. "Alle" hadde vært hos denne damen, og noen opp til flere ganger. Så da måtte jo jeg også prøve, da. Skummelt, spennende og veldig nysgjerrig om hvilke spennede hendelser som skulle utløpe seg i fremtiden.

Det var snakk om flotte barn, flytting, penger som skulle komme inn, og at jeg kom til å få et barn til når jeg var 37 år. 

Det siste var jo en veldig tydelig beskjed, og som jeg avviste på det kraftigste. Hadde jo nettopp fått minstedama, og blitt en travel trebarnsmor. Men... så har jo dette ligget og murret i bakhodet da.. og spent ventet på hva som ville skje når jeg gikk inn i mitt 37'ende år. 


Men det var ikke graviditet og barn hun så. Kanskje det var mye puppestyr hun så, og antok at det måtte ha med en graviditet å gjøre? Ikke vet jeg, men særlig treffsikker var hun jo absolutt ikke... Hun burde jo heller ha bedt meg følge ekstra godt og få sjekket brystene jevnlig frem mot mitt 37'ende år? Det ville ihverfall jeg gjort om jeg var spåkone.. men.. det er jeg jo ikke.. så jeg bør vel ikke uttale meg om hvordan man utøver yrker man ikke kan noe om...



MEN.. så virker denne hjernen min på de merkeligste måter. For jeg har jo vært litt spent og greier, selvfølgelig.. et barn til hadde jo vært slitsomt og alt det der.. men å få en helt ny liten person inn familien er jo alltid spennende. Så nå venter jeg spent på om jeg blir 40 år, og om så, da skal jeg jammen vurdere et lite barn til... tror jeg.. akkurat nå, ihvertfall 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar