15 august 2012

Ønsker en hest...

Vardesenteret, som er senter for kreftrammede og pårørende, arrangerer hver tredje uke noe som heter TREFFPUNKT. Her kan barn som på en eller annen måte er berørt av kreft treffes, og gjøre aktiviteter sammen. I vinter handlet et treff om vonde tanker og ønsker. Barna skulle skrive ned en vond tanke og et ønske på små lapper, For så å sendte dem av gårde i LYSLYKTER.

Som kreftrammet mor, har jeg blitt VELDIG fokusert på barna, (samtidig som man jo lett snurrer rundt sin egen akse, når man er syk). Så jeg gikk ut fra at ønsker og vonde tanker ville handle om kreften. Det stemte angående de to eldste. Minstedama var heller taus angående hva hun hadde ønsket seg. Ikke ville jeg spørre heller, tenkte at det var nok litt vanskelig for henne. ØNSKENE skulle jo også egentlig være hemmelige..




Da jeg skulle vaske buksen hennes fant jeg en LITEN LAPP. Hun hadde puttet ønsket sitt i lomma. Lattermild og ganske så glad kunne jeg konstatere at hennes ønske var å få en hest. (Akkurat det kom ikke som en overraskelse, jenta er hestegal). Fornøyd kunne jeg konstatere at ALT dreier seg ikke om kreft, min lille femåring klarer å tenke på annet mitt oppi det hele. Ingenting varmer MAMMA-HJERTE mer enn akkurat det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar