10 oktober 2012

Kremmerhus *DIY*


Jeg har begynt å lage juletrepynt, tidlig ute til meg å være for å si det sånn + noen år siden sist. Jeg har en god grunn, og som er at jeg skal være med på Julemarkedet i Haugesund i år. Det skjer andre helgen i desember. Gleder meg masse!!! Planen er å pynte et juletre med disse kremmerhusene og julelys. Det vil si at jeg er i gang med å lage maaange kremmerhus. Noe som heldigvis går veldig fint, de er nemlig easy-peasy å lage! 




Har du lyst til å lage disse kremmerhusene, eller en egen versjon?
Sjekk nedenfor:





KREMMERHUS:

Du trenger et kitten-garn, og tynn-tynn gulltråd (kan fint droppes), strømpepinner nr 5, et litt tykkere gullgarn, litt rest av gullbånd og andre blondebånd og ikke minst noe perlepynt (kan også kjøpes billig på panduro). Gull kan med fordel byttes ut med sølv=:0)


1. omg: Legg opp 3 masker. 
2.omg: Strikk en omgang. 
3.omg: Nå legger du opp en maske etter første og andre maske. 
4.omg: Strikk en omgang rett. 
5.omg: Legg opp en maske etter første og før siste maske.
6.omg: Strikk en omgang rett.
Gjenta til du har 30 masker.

Så sammen kremmerhuset litt grovt, slik at gulltråden viser igjennom. Du kan også sy på små "gullknopper" om du vil. Fest en perle eller to i kitten-tråden som henger nederst på kremmerhuset. 
Sy på bånd til hank øverst.





Så får det bli fotokurs etter jul, for disse amatør-bildene får ikke frem hvor skjønne de egentlig er. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar