06 august 2012

Knæsj Pink

Minstedama mente i vår, at hun er stor nok til å få lov til å styre med internett og data hun også. Med MYE overtalelse fikk hun til nød lov, på den betingelsen at Storesøster MÅTTE være med henne.

Storesøster tok oppgaven med stort sinn og viste og forklarte hvor og hvordan. Det gikk kjempefint. Jentene satt i nesten to timer og styrte med påkledning og neglepolish, topmodelfigurer og vet ikke hva.. Storkoste seg gjorde de. Noen dager senere ville minstedama på data'en igjen, og jeg tenkte at nå skulle jeg ta meg tid til å sitte foran skjermen med henne (flere enn meg som synes det er utholdelig kjedelig med dataspill???). 

Ihvertfall.. Vi startet mac'en, og logget inn på minstedamas profil. Så langt gikk alt bra. Hun skulle så inn på et nettsted som er STOR STAS og som Storesøster hadde hjulpet henne med å lage profil. (Ja, da.. ikke egentlig så fornøyd med det.... men jeg ser det sånn.... at det jo er uungåelig allikevel... og så rettferdigjør jeg det også med at hun har større søsken å følge... til pappa'ens hevede øyenbryn og brumming) 

Full stopp ble det under pålogging. Ikke tale om at vi fikk det til. Minstedama har arvet min korte tålmodighet, og gikk raskt i spinn. Jeg telte til 10 innvendig, spurte forsiktig om hun kanskje hadde glemt passordet. IKKE et lurt trekk.. Hadde hun vært et lemen, hadde hun sprukket! 




Neste trekk var å henvende seg til Storesøster. (som har arvet sin pappa's bortimot uendelig tålmodighet). Joda, Minstedama hadde rett passord, knæsj Pink. Ny innvendig telling fra min side, før jeg mildt prøvde å forklare at det hadde vi allerede prøvd, opp og i mente faktisk.... Store, søte Storesøster kom opp trappen i rolig tempo, og sa med sin rolige (og for anledningen, veslevoksne) stemme at hun kunne jo hjelpe, kanskje? Måtte jo bare slippe henne til, jeg kom jo ingen vei.. 



"KNERS PINK"



OK, så stemte passordet, men stødig i rettskriving er Storesøster IKKE! Jeg klarte ikke å holde latteren tilbake. Storesøster spurte hva som var så morsomt. Heldigvis har Storesøster en god porsjon humor. I tillegg har hun selvironi. Så vi lo godt begge to. Minstedama så ikke humoren, hun hadde jo hatt rett passord hele tiden.... 



1 kommentar:

  1. Herlig! Var noe veldig kjent med den der..... men så lenge de fortsetter med samme feilen, er jo problemet løst for den gangen i hvert fall :)

    SvarSlett