03 mars 2013

Pen kjole

Til sommeren skal broren min gifte seg, og da vil jeg veldig gjerne ha en slik kjole som dette

Klarer jeg å sy denne selv montro?

 

For noen år siden skulle ei venninne gifte seg, og jeg lette etter en pen kjole til festen. Det er jo i bryllup man virkelig tar på den peneste kjolen (som man sjelden ellers bruker). Så jeg og min kjære tuslet nedover Bogstadveien for å titte, og der i en liten inneklemt butikk fant jeg den fineste kjolen. Til hell og lykke satt den som støpt. Jeg vil faktisk påstå at ingen kjole har passet bedre på meg. Den var noe dyrere enn jeg hadde planlagt, så jeg bestemte meg for å skippe tilhørende jakke og skoene damen i butikken fant til meg. Mens jeg prøvde kjole og småpludret med butikkdamen, ble min kjære mer og mer rar i ansiktet. "Joda, kjolen er pen den, men er du helt sikker på at du skal ha den, da?" sa han. Bombesikker var jeg, men siden han såg så nølende ut, tenkte jeg at jeg kunne jo kikke litt i andre butikker også, bare sånn i tilfelle det utrolig nok skulle dukke opp en finere kjole. Butikkdamen la kjolen på disken, klar til å hentes, mens jeg og min kjære gikk nedover gaten. "Du har vel virkelig ikke tenkt å kjøpe den kjolen?" spurte min kjære etter at vi var kommet ut. Joda, det hadde jeg. Syntes jo at han overreagerte noe, 2000kr for kjolen var jo litt dyrt, men tross alt, denne kjolen var jo tidløs og kunne brukes i årevis fremover, argumenterte jeg. "Tror du glemte en null der", fikk jeg noe surt tilbake. Da demret det litt. Butikkdamen hadde vitterlig omtalt kjolen som en coctail-kjole fra Valentino. Jeg hadde bare aldri tenkt at en kjole kunne koste så mye, så mitt (dengang akk, så blonde) hode, må ha skippet siste nullen. Ikke hadde jeg vel trodd at jeg skulle prøve en ekte Valentino-kjole heller...

 

Ps; jeg gikk i bryllupet med en gammel kjole som var oppgradert med nye sko. Antrekket var ikke helt en Valentino, men skoene har jeg enda og de venter bare på en anledning. De ville forresten gå veldig fint til kjolen jeg har funnet til sommerens bryllup...

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar