06 september 2013

Favorittkake akkurat nå

Min favoritt sommerkake i år, som ser ut til å bli min favoritt høstkake også! 
Lett å lage, glutenfri og sukkerfri. 
Barna spiste også vilt av denne kaken, og de er enda mer kakekresne enn meg;) 

Ingredienser: 
150g meierismør
100g sukrinGold
1 stort egg, (eller 2 små)
180g kokosmel
1/2 ts bakepulver

Alt blandes sammen til en klump, som trykkes ned i kakeform (smurt eller med bakepapir i bunn)





Ha over 400g bær eller eple (jeg brukte jordbær)

1 boks seterrømme
1 egg
1ts vaniljepulver

Røres sammen, og helles over bunnen og bærene.

Stekes på 200grader i 30 minutter



Nam, nam!

PS: Kaken er opprinnelig hentet fra Helsemagasinet

1 kommentar:

  1. Denne så enkel ut å lage, og god. kansje jeg skal prøve den med epler? vi har ekstremt med epler i hagen, som er modne nå.

    SvarSlett