09 januar 2015

★ Nytt Års Løfte 2015 ★

I år har jeg bestemt meg for et fornuftig og gjennomførbart nyttårsløfte tror jeg....

Egentlig synes jeg ikke noe om nyttårsløfter, men når nyåret nærmer seg får jeg denne nye sjanser/nye forsøk-følelelsen. Det er jo igrunnen en fin følelse. Ikke bare kan jeg glemme gamle mislykkede forsøk, jeg har hele det nye året til å få det til på nytt! Det er jo en oppløftende og fin tanke, ikke sant? I tillegg til gamle ønsker som å blogge jevnlig, mer uteaktiviteter med barna, trene mer, spise enda sunnere, gå tur hver dag, ikke vente med å ringe/svare på meldinger, legge seg klokka ti hver kveld, bli flinkere til å holde det jeg lover, ringe mormor og mamma oftere, være mer sammen med venner osv skal jeg i år altså legge til et nytt løfte. 

Jeg skal spare penger

som skal brukes på tull og fjas!

Pengene skal på en sparebørse, eller rettere sagt et gammelt norgesglass. Sparingen starter forsiktig, og bygger seg opp i løpet av året. 31 desember vil jeg ha en fin liten sum penger. Ideen fant jeg på en eller annen amerikansk blogg (som jeg selvsagt ikke finner igjen...). Jeg har laget min egen variant (jeg elsker å planlegge, og kjenne på de deilige følelsene av forventninger og pågangsmot som er i denne fasen:) Spareplanen går ut på å spare 10kr i uke1, putte 20kr på glasset i uke2 til jeg kommer til uke52, da skal 520kr på glasset... 






★ Har du gitt deg selv et nytt års løfte? 



 Har du lyst til å være med på nyttårsløftet mitt, kan du printe ut bilde nedenfor  









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar