14 september 2014

Rafting i Sjoa

Går du rundt å tenker på noe du har lyst til å gjøre, og så får du liksom aldri gjort det? 

Jeg har hatt lyst til å prøve rafting i over 10 år. Muligheten har aldri vært der. Eller jeg har ihvertfall aldri benyttet mulighetene når jeg har kunnet gjøre det. Ikke før nå. Jeg fant en deal, som ga meg og min kjære en helg hos Heidal Rafting. Tøff i trynet, gledet jeg meg og frydet meg over min kjære, som jeg visste ikke var like høy i hatten som meg.

Forrige fredag dro vi oppover. På veien stoppet vi i Hamar, hvor vi møtte to av fetterene mine. Så utrolig gøy å se dem igjen. Vi sto hverandre nærme som barn og ungdommer. Siden har vi nesten ikke truffet hverandre. Men tiden og alder gjør ingen forskjell. Det var så utrolig kjekt å treffe dem igjen! Fornøyd kjørte vi videre. I Lillehammer stoppet vi for å spise, og fikk med oss VM i trialsykkel. Det var utrolig fasinerende å se hvor flinke de gutta er på sykkel. Enda mer fornøyd kjørte vi mot Sjoa. Etterhvert som vi nærmet oss, ble jeg mer og mer nervøs. Hva var det nå jeg hadde gjort?? 



Sjelden følt meg så nervøs, og snakk om å krype til korset etter å ha flirt i noen uker av min kjære, som tørt komenterte at vi ikke kunne komme hjem igjen uten å ha rafta, da jeg tynt ba om å få slippe. Jeg hadde nemlig ombestemt meg...


Før vi gikk i vannet, ble vi forklart hva som kunne skje og hva vi måtte gjøre om litt av hvert skjedde ute i den fossende elva. Om jeg var nervøs fra før, så ble det ikke akkurat bedre nå. Prøvde å skjule nervøsiteten så godt jeg kunne, og måtte le da jeg så bilde som ble tatt under instruksjonen. Ikke mye til flir, nei....

Prøver å flire og late som jeg synes alt er ok, men egentlig tenker jeg bare "HJELP!"

Norman, vår guide, var superflink. Mens vi andre satt og holdt oss fast så godt vi kunne satt han med bena i kryss, oppå kanten på båten. Da slappet jeg av, og tenkte at dette kommer til å gå bra! Og det var såå gøy!!! Johoo! Jeg flirte og lo hele veien, og kunne egentlig tenkt meg enda villere elv.





Min kjære holder på falle i elva, for andre gang! Og jeg flirer...



Surfer på bølgene, og min kjære svelger 10 liter vann! og jeg ler meg ihjel...


Norman ville ha meg forrerst, men takket fint for bakerste rad:)

Rolig, før siste stryk, kalt vaskemaskinen...

Norman syntes det var en rolig tur, og sørget for at vi krasjet med steiner som stakk opp, slik at vi snurret rundt med båten, beordret oss til å ro tilbake, slik at vi nok engang kunne surfe på bølger. Min kjære holdt på å ramle ut av båten to ganger, noe Norman jublet til. He, he og jeg flirte... (og så glad det ikke var meg..)






Halveis ned elva laget guidene lunsj til oss, og om kvelden var det grillings med dem. Jeg og en av guttene (Jeg og min kjære var eldst, minst ti år eldre, og grunnen til at jeg skriver gutter) prøvde å prute oss til ny raftingtur på søndagen, en tøffere rute. Dessverre var ikke min kjære interessert, og vi måtte ha med flere for å få prisen vi ble tilbudt. Så dette skal garantert gjentas, og da blir det to runder rafting! 







Takk til Heidal Rafting for en fantastisk gøy helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar