19 oktober 2012

Energi søkes...


Energi søkes, helst permanent, og av typen som aldri går tom.


Har du hatt den følelsen hvor du (nesten) føler deg uovervinnelig, og tror at du kan klare alt?
Deilig, ikke sant?

Jeg hadde en slik dag igår. Det var ikke måte på hva jeg skulle klare. Sendte mann tidlig på jobb, med beskjed om at han kunne jobbe så lenge han bare ville. Barn? Ikke noe problem, det går HELT fint! Selvfølgelig lager jeg frokost, middag, kjører til aktiviteter, henter på sfo, rydde, vaske, handle. Skulle jeg ha laget noe ekstra godt til kvelds, kanskje?


Klokka nærmer seg skoleslutt, alt er halvgjort. Lager grøt idag, det er enkelt ikke sant? Storesøster kommer hjem, må hente lillesøster. Det har vært uhell på skolen, og ikke mer skiftetøy. Storebror blir forbannet for Storesøster synger. Kan noen fortelle meg forskjellen på å puffe borti og dytte? Middag blir inntatt, mens mor holder familieråd. Tema er vold, synging, tisse-i-buksa, hjelpe-til-hjemme og data. Demokratien eksisterer så vidt, alle får komme med innspill, men mor har veto-rett. Storebror blir noe våt i øya over dataregler, som reforhandles. Lillesøster lurer på om ikke pappen burde få lov til være med på et slikt råd? Klart det, men da må han ta telefonen, ikke sant?

Klokken nærmer seg aktivitet. Men først en runde med stigespillet, det lovet jeg (når egentlig?). Hissig spilling. Lillesøster er sur, hun ligger til sist. Storesøster har et eget rituale for lykkeristing av terninger og Storebror har fått munndiare. Mor selv følger med på klokka, mens det kribler mer og mer i kroppen. Lillesøster vinner, hun kom i stigen som førte rett til mål, hell og lykke! Alle må skifte, også lillesøster. Idag skal ALLE på aikido. Trener bør ikke utfordre meg på det område, ikke idag! Sender bilde av handlelisten til pappen, som lurer på om alt er i orden.





19:30 har barna fått av seg litt energi, mens mor har senket skuldrene. Pappen har laget kjempegod kvelds. 
♥ ♥ ♥ ♥ 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar